SRC Member christan1959 Posted November 19, 2015 SRC Member Share Posted November 19, 2015 Haha - first time witnessing ... my RBTA in the act of splitting. Fascinating!! Must have started last night. This was shot 10min ago. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Supporter SubzeroLT Posted November 19, 2015 SRC Supporter Share Posted November 19, 2015 Very nice. Congrats!! 1 Quote Facebook : https://www.facebook.com/mysliceofnature/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member xinde Posted November 19, 2015 SRC Member Share Posted November 19, 2015 Wow you got the splitting one ! Congratsss Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member christan1959 Posted November 19, 2015 Author SRC Member Share Posted November 19, 2015 Tks! ... and it stays small too... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member xinde Posted November 19, 2015 SRC Member Share Posted November 19, 2015 Yeah easy to control due to the small size and can rehome when there's too many . Perfect for your tank bro, won't grow too big and start stinging your other precious corals. If only mine was splitting type, unfortunately mine just keeps growing bigger and bigger... Haha Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member christan1959 Posted November 19, 2015 Author SRC Member Share Posted November 19, 2015 Big is also good if they keep their shape and colour. They can also host. The small ones don't like to host (mine closed up when I brought an anemone shrimp to it). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member xinde Posted November 19, 2015 SRC Member Share Posted November 19, 2015 Yeah my clowns love the big anemone! Guess each have their own beauty Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member true percula Posted November 19, 2015 SRC Member Share Posted November 19, 2015 Hmmm, mine has two mouths, was expecting it to split, but after a month, haven't seen any progress , anyone know why? Sent from my pigeon using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Supporter SubzeroLT Posted November 19, 2015 SRC Supporter Share Posted November 19, 2015 Hmmm, mine has two mouths, was expecting it to split, but after a month, haven't seen any progress , anyone know why? Sent from my pigeon using Tapatalk Try feeding them more. Aside from good water quality, apparently 'over feeding' them tends to encourage splitting. Quote Facebook : https://www.facebook.com/mysliceofnature/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member christan1959 Posted November 19, 2015 Author SRC Member Share Posted November 19, 2015 Yup I fed mine well... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member true percula Posted November 20, 2015 SRC Member Share Posted November 20, 2015 Try feeding them more. Aside from good water quality, apparently 'over feeding' them tends to encourage splitting. ok thx bro, will feed more water quality should be good, fish ,sps and carpet all very happy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member christan1959 Posted December 2, 2015 Author SRC Member Share Posted December 2, 2015 Guys something really weird happened - the anemone rejoined to become one again! ! Has anyone seen this before?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member tonyhawke Posted December 4, 2015 SRC Member Share Posted December 4, 2015 They tend to stay close to each other after splitting, especially for my anemones. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member christan1959 Posted December 4, 2015 Author SRC Member Share Posted December 4, 2015 Ah those are BIG! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member Calvin Yee Posted June 22, 2016 SRC Member Share Posted June 22, 2016 Can call it as God tank ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member JohnsonAw Posted September 29, 2018 SRC Member Share Posted September 29, 2018 Very nice!Sent from my SM-G965F using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SRC Member kakak99 Posted September 29, 2018 SRC Member Share Posted September 29, 2018 On 12/2/2015 at 11:51 PM, christan1959 said: Guys something really weird happened - the anemone rejoined to become one again! ! Has anyone seen this before?? Hmm... not know of... But I got 2 bubble corals join and become one. Both born from same parent. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chris3121 Posted September 30, 2018 Share Posted September 30, 2018 did you change the flow rate? if it's too high this might happen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts